torsdag 4 augusti 2011

Hata Västtrafik

För några veckor sedan kvaddades min bil. Kopplingen är sönder och jag kan inte lägga i någon växel. Detta betyder gott folk, att jag börjat ta bussen istället. Vilket är helt åt helvete. Visst, stombussarna som går var tionde minut e nice. Det går snabbt att komma fram och bussarna går ofta + att man kan planka.

Nu däremot ska jag till Alingsås på middag hos Emelies mamma och hennes sambo. Ska jag betala 80 spänn för att sätta mig på ett tåg där personal slänger av 11-åringar som inte har biljett eller som överhuvudtaget kanske inte kommer fram till Alingsås. Dessutom kostar det mig 20 spänn i bensinpengar om bilen hade fungerat.

Som om inte det hade varit nog. Jag ska betala 80 spänn när jag åker hem också.

Fuck the system

1 kommentar:

  1. Värsttraskits priser på resor passar varken studerande eller elcykelförare. Nu menar inte jag ekonomiskt sett för min del i de flesta fall (om man ser på hur mycket en biljett kostar som gäller mellan Göteborg och Borås så är det 120 kronor nu). Här fokuserar jag mer på otrevliga busschaufförer och uteblivna bussar. Jag skulle till skolan den 7 december 2012 men busschauffören kom två timmar försent. Några dagar efteråt skulle jag hem men en annan busschaufför som såg mig springande i backspegeln och som visste lika perfekt som jag själv att jag skulle på hans buss smet ifrån mig en minut för tidigt.

    Som sagt har jag dessutom väntat på uteblivna bussar. Jag skulle till skolan i Svenljunga en vinterdag under år 2011 men trots Värsttraskits löften om att bussen kommer att vara 22 minuter sen så uteblev den. Sen hade jag det besvärligare när jag pendlade till och från Skene. Jag skulle hem två gånger på två onsdagar som var skoldagar men Överlidabussen som skulle avgå 14:19 uteblev trots att onsdagarna var skoldagar och att den skulle gå alla skoldagar. Jag skulle till skolan (nu på gymnasieskolan) den 16 november 2012 och inväntade 07:15-bussen som Värsttraskit lovade på sin webbsida att den skulle komma men den uteblev och jag fick åka bil till skolan. Den 5 juni 2013 skulle jag hem med en extrabuss. Buss 371 kom men i riktning mot Holsljunga, det kom inte ett skit i riktning mot Överlida. Jag blev så irriterad och ringde min mamma och frågade om hon kan hämta mig hem men eftersom jag har en lillasyster hon då har matat så kunde hon inte det och jag tvingades vänta på nästa buss i två timmar.

    SvaraRadera