tisdag 6 december 2011

Skandalen i Köpenhamn

Dagen började med att vi - jag och matte och 9 andra pojkar, anlände till Köpenhamn runt tretiden på eftermiddagen.
   Vi hade en rutinerad kille med oss som tog oss till vårt vandrarhem som låg hyfsat centralt.

Därefter blev det en trevlig promenad på Köpenhamns gator med sportbar som destination. Vi hittade en.
   Eftersom vi hade två äckliga Manchester United-supportrar i sällskapet envisades de med att ville se matchen mot Aston Villa ...


Det blev en saftig hamburgare till middag. Men den var så ful så jag brydde mig inte om att ta kort på den. God var den i alla fall.



3 Noelfrälsta pojkar



Konserthuset i Köpenhamn, på scenen står den levande legenden Noel Gallagher.

Efter konserten hittade vi till en suspekt svartklubb som låg på en tvärgata längs Ströget. De serverade utspädd sprit till 16 åriga fjortisar, så vi lämnade ganska snart. 
Tills slut hittade vi "Miami", en klubb med sk. "FRI BAR", alltså gratis dricka :). Skönt drag var det ... sen minns jag inget mer.

Vaknade upp på en toalett någonstans i Köpenhamn 05.30 av att någon på utsidan gapade och skrek åt mig att de skulle stänga. De försökte slå mig med en golvmopp. 
Ensam och övergiven begav jag mig hemmåt. Efter ett par varv runt Tivoli fick jag följa med ett par trevliga holländare som skulle till vandrarhemmet jag bodde på. Runt 07.00 var jag "hemma".

På rum 507 låg hela sällskapet däckat.

Passa er för fri bar om ni åker till Köpenhamn ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar