lördag 18 augusti 2012

Emelies matvanor

Igår när jag kom hem hade Emelie gått och köpt en fantastisk god pizza.
    Själv hade Emelie gått till Hemköp och slagit på stort ... En färdig frysrätt a la "potatismos och biff ... med härligt färsk bearneisesås".

Fyfan. Det såg inte gott ut. Jag visste att Emelie inte skulle bli mätt. Hon brukar hålla sig borta från pizza på grund av att det är "onyttigt" osv ...

Men, Emelie har garderat med efterrätt. 2 liter cola, ett halvt kilo lösgodis och en påse Chips. Helt enkelt väldigt sunt och nyttigt.

I vanlig ordning brukar vi tillsammans beta av godiset rätt bra under kvällen, men det blir alltid halva chipspåsen kvar.

Hör och häpna när Emelie på morgonen utbrister från köket "Här kommer frukosten!"
Jättekul tänker jag, och ser fram emot en härlig frallfrukost som Emelie ibland ger oss på helgerna.
... Och där kommer hon in med resten av chipsen från igår ... och lite cola.

Vi börjar smaska lite smått. Men efter att jag räckt mig efter chipsen två gånger tar jag en paus. Efter drygt 5 minuter känner jag för lite mer ... men upptäcker till mitt förtret att chipsen nästan är slut.

Herregud säger jag till Emelie och säger att hon får ta det lite lugnt. Sen blev jag lite arg och skrev det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar