torsdag 16 augusti 2012

Till mitt enda fan

Brev till min enda läsare.

Jag vet att du hoppats på mer kvalitativ bloggleverans från min sida. Senast jag skrev för dig var i vintras. Då hoppades jag att jag skulle komma igång på allvar. Det gjorde jag inte. Jag fick ett jobb, jag fick ett liv.

Det ser ut ungefär såhär:

10.00  vaknar
10.30  tar en dusch
11.00  lägger mig i sängen och surfar.
12.00  du kommer hem och äter frukost med mig.
13.00  du sticker till jobbet. Jag fortsätter surfa eller göra ingenting.
14.00  fixar jag ett fejkat SMS för att lura busschaufförerna, sätter mig på en buss och håller helspänt utkik efter biljettkontrollanter. På väg mot jobbet.
15.30  börjar jobba.
21.00  slutar jobba och sätter mig på bussen hem.
22.00  hemma förhoppningsvis.
22.05  middag


Det är inte särskilt intressant. Men jag ska försöka se det på ett annat sätt, försöka hitta alla de där meningslösa detaljerna som kanske är kul egentligen, bara att jag inte fattar det.

Vi säger så sålänge.


1 kommentar:

  1. Din vardag kanske inte är precis så som du vill ha den just nu, men alla unga tjejer/killar har det lite tufft och det kommer bli bättre för dig min fina pojk.
    Nästan alla människor måste trots allt jobba och kanske är det de där meningslösa detaljerna som gör en lycklig :)

    SvaraRadera