torsdag 6 september 2012

Dyngvåt och svinhungrig.

Jag stod vid Brunnsparken, dyngvåt och svinhungrig, när jag ser att det är hela 12 minuter kvar tills min buss kommer.
Mitt i all "jag försöker spara pengar men misslyckas"räknade min hjärna fram att en måltid på Macdonalds skulle sitta jävligt fint såhär på kvällkvisten. Hur jag resonerar är inte intressant, men att Emelie kanske blir sur för att jag är slösaktig låg närmare i tanken just då. Jag hade 12 minuter på mig.

Med andra ord rushar in till Donken. Ställer mig i bästa kön o beställer en Big Mac & CO med två cheeseburgare.
Sveper i mig Bigmacen och Pommes fritesen vid ett bord. Rushar tillbaka till bussen med colan och cheeseburgarna i högsta hugg.
Hinner perfekt med bussen. Hetsäter 1 cheese.
Klunkar colan.
Går av bussen. Slänger den tomma muggen och tvingar ner den sista cheesen. Allt för att inga komma hem o visa Emelie vilken looser jag är.

Tar sista tuggan innan jag öppnar ytterdörren.
Det tog emot. Jag njöt inte av min måltid men jag blev mätt och lyckades svepa allt innan jag visade mig för Em.

Jag la mig i sängen bredvid henne, hon tittar på mig gravallvarligt:

Jonnie?!?!?! Har du varit på Macdonald's?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar