onsdag 12 september 2012

Ticks

Varje gång jag sätter mig vid en dator går jag in på Aftonbladet. Varje gång jag öppnar mobilen går jag in på Aftonbladet. Jag är sjukligt besatt av att GÅ IN på Aftonbladet!
Det som jag börjat fundera på nu efter flera år av denna besatthet, är att när jag väl är inne på sidan ger det mig allt för ofta absolut ingenting. 

Första gången på morgonen kan man hoppas att det inträffat något riktigt överjävligt, bara för att ha något intressant att läsa. Men såvida det inte sker ett jordskalv utanför Japan, en Julian Assange som får asyl av Ecuador, eller att man hittat skelettdelar på vardagsrumsgolvet hos en galen kvinna här i Göteborg, så händer det inte särskilt mycket i världen varje dag som tidningarna hetsskriver om. Det finns någon saftig rubrik varje morgon, annars är det inte mer.

Trots det går jag in på den här jävla sidan 150 gånger om dagen, eftersom jag låter tickset bestämma. Jag bara går in, hoppas på att något ska ha hänt, sen går jag ut. Stoppar ner mobilen i fickan. Blir rastlös efter 30 sekunder. Går in igen. Hoppas. Eller vad det nu är jag gör. 

Jag har börjat inse att detta är ett problem. Hur ska jag göra för att bli av med detta? Detta beteende sitter djupt rotat i mig sedan 5-6 år tillbaka. Det är som en drog. Aftonbladet har blivit en del av mitt liv, även om det inte ger mig ett jävla skit. Jag vill inte ha det såhär.

Det "häftigaste" jag fick veta idag var att Tutankhamon antagligen dog av ett epilepsi-anfall. Det ni, det är något jag kan berätta för barnbarnen. Det är nu i efterhand som jag funderar på om forskarna som lagt ner flera år av sina liv på detta, verkligen prioriterar rätt. Jag menar. Bryr vi oss en 19-årig död pojke sedan typ 2500 år dog av epilepsi?

Jag skrev detta inlägget igår men tyckte att det sög. Men jag tänkte: Varför inte posta det liksom?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar