torsdag 6 september 2012

Sjuk ångest

Jag minns en gång på gymnasiet när det vankades "hälsokontroll". Alla elever skulle in på en årlig kontroll hos "sjuksyster".

Jag är rätt lång (196) och smal, så därför tänkte jag att: "Detta blir ju en baggis". Så med rätt kaxig attityd gick jag mot sjuksysterns rum. Där och då, när jag hade sådär 50 meter kvar av korridoren att avverka slog ångesten till. Plötsligt fick jag för mig att jag var överviktig. Att jag hade jättetjock mage och jättefet rumpa. Det var bara en tanke som skapades av mitt undermedvetna för att säga åt mig själv att inte vara så jävla tuff.

Så där gick jag, 196 cm lång, sund och i bättre fysisk form än någonsin, och intalade mig själv att "sjuksyster" skulle säga till mig att: "Jadu Jonnie ... hur ser dina matvanor ut egentligen? Tränar du?. Jag blir lite orolig, för du är överviktig i förhållande till din längd"

Så sa hon ju inte. Hon tog mått och vikt o lät mig gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar