onsdag 27 april 2011

Dilemma

Häromdagen testade jag den härligaste akustiska gitarren jag någonsin spelat på. Den var wunderbar.
Musikaffärens exemplar var ett begagnat sådant, som dom ville ha 7900 :- för. Jag sa att de skulle lägga undan den åt mig.
Idag var jag på en annan musikaffär och frågade om de kunde ringa gitarrföretaget och fråga om de eventuellt hade något exemplar kvar i lager (utgående modell). Till min stora förvåning visade det sig att dom hade 1 kvar. I hela Europa.

Med panik och beslutsångest bad jag killen i musikaffären att avvakta tills jag sett över mina finanser, som ser hyfsat goda ut för stunden. Problemet är att jag från och med idag är arbetslös och vet inte alls hur det kommer lösa sig allting. Jag var på en intervju idag som jag kände gick bra, men man vet ju aldrig. Sen har jag ingen back-up plan. Skiter det sig allting måste jag ju ha ett litet sparkapital. Jag lägger ju hellre mina surt förvärvade slantar på tak över huvudet samt på att undvika att hamna hos Kronofogden. Istället för att köpa en fånig gitarr.

Men jag vettefan. Går inte riktigt att beskriva hur fruktansvärt sugen jag är att lägga beslag på en Martin & CO DM just nu. Donationer tas gladeligen emot.

1 kommentar:

  1. hoppas hoppas du får jobbet så du kan köpa gitarren älskling. önskar jag hade pengar i så fal hade jag köpt den till dig<3

    SvaraRadera