torsdag 12 maj 2011

Fantastiska nyheter

Igår ringde någon från DHL:

"Tjena Jonnie, vi har ett paket till dig"

Funderade på vad fan det kunde vara för något och kom på att jag förbeställt en Liverpool-tröja för några månader sedan. Tänkte att det var den som var på väg. Världens näst finaste tröja ska få pryda väggen ett tag och till hösten får den följa med till någon Liverpool-match.  Trevligt!



Var på en arbetsintervju igår som jag mest gick på för att de ville ha dit mig. Jag såg ingen realistisk chans att få jobbet på ett av Sveriges bästa och mest framgångsrika säljföretag. På intervjun sa dom att man haft 150 sökande, 30 som blivit kallade på intervju. Kändes ganska hopplöst, men jag gjorde ändå en godkänd intervju.
   Men så ringde dom idag och gratulerade mig till jobbet. Helt sjukt. Trevligt!

Men den mest trevligaste nyheten på sistone är att allas vår King Kenny skrivit på ett 3-års kontrakt som tränare för Liverpool FC. Underbart!

Lite fakta:
   Liverpool har gjort sin sämsta start på säsongen under Premier Leagues historia och låg fortfarande i botten av tabellen vid årskiftet.
   Då vände sig fansen - och till slut även den  nya amerikanska ägargruppen - till en viss "King Kenny" (Framgångsrik spelare i Liverpool och sedermera den tränare som senast vann ligan åt oss)
Gamle tränaren Roy Hodgson fick sparken och i stället tog "Pool"-ikonen Kenny Dalglish över krisklubben.
   Sedan dess har Liverpool genomgått en metamorfos och är nu femma i ligan, bara en trepoängare från att säkra spel i Europa League nästa säsong. Helt sjukt.

Svårt för oinsatta att förstå kanske, men det här är det bästa som hänt sedan jag dyngrak träffade Emelie på Hultsfredsfestivalen :)




Håller på och spricka av euforisk glädje. Av alla trevliga nyheter förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar