måndag 9 maj 2011

Intervju

Kände att jobbsökandet gick åt helvete förra veckan. Ingen hörde av sig om mina fantastiskt kreativa "personliga brev", som det så fint heter. De som gjorde det tackade för mitt intresse och lyckade mig lycka till med livet.

Jag var bland annat på ett känt nummerupplysningsföretag och ansökte om tjänsten "Säljare". Efter min lilla undersökning här hemma insåg jag snabbt att det enda en säljare borde bry sig om är att vara tävlingsinriktad och bry sig om pengar. Det passade ganska bra på mig.

Jag fick t.ex denna fråga: "Om vi hade en tävling här en dag där den som sålt mest vinner en likadan brödröst som du har hemma. Skulle du vara motiverad till att vinna den?

   Jag visste ju vad dom ville få ut av frågan. De undrade helt enkelt om jag var tävlingsinriktad.

- "Jag hade gjort allt för att vinna brödrosten så att jag kunnat kränga den på blocket" svarade jag.


Dagen efter ringer de och säger att jag tyvärr inte passade deras "profil".


Har 3 intervjuer i veckan. Blir kul. Hoppas på utedlning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar