torsdag 10 mars 2011

Besatt av fotboll

Ser till min förvåning att det är en del som följer den här näst intill meningslösa bloggen. Emelie klagar på mig att jag inte bloggar, så nu e det dags igen.

Jag är arbetslös men har redan hunnit få napp på lite jobb. Går nog bra detta.
Igår var jag ute o gick med Reubens under halvleken i Barcelona - Arsenal matchen. Det var kolsvart och jag befann mig i Kungälv, hos Maria o Magnus.
Jag hittade en fotboll o började kicka lite med mig själv. Reubens blev galen o ville äta upp bollen någon stackare tvingats göra i Bangladesh.
Jag sparkade iväg den och Reubens sprang efter. Tillslut såg jag varken boll eller hund.
Vek av från vägen för att leta. Såg Reubens stirra ut mot bollen som tycktes ligga o flyta på något. Det var vatten.
Jag tog kopplet o försökte göra till ett lasso. Svingade det för att försöka fiska in bollen. Gick inte bra.
Drog upp en kaveldun-strå o försökte dunka in bollen närmare land men det gick inte. Bytte över till kopplet igen o så höll jag på i 20 minuter. Jag ville så gärna sparka lite fotboll där ute i mörkret i min ensamhet.
Tillslut tappade jag balansen och ramlade i vattnet. Visade sig vara en bäck. Sjukt oskönt. Mina skor blev genomblöta och totalt sönderäckliga.

Inte kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar