måndag 21 mars 2011

Emelie Den Rastlöse

Jag och Emelie grälade häromdagen. Hon hade så jävla tråkigt så hon blev arg. Jag kunde hålla med henne. Vi hade det riktigt riktigt tråkigt. Vi satt här hemma och gjorde ingenting. Samtidigt orkade vi inte hitta på något heller, trots att vi konstaterade hur trist vi hade det.

Jag föreslog för Emelie att hon borde börja titta på någon spännande serie. En serie som har en maffig cliff-hanger i varje avsnitt, så att man blir tvungen att kolla vidare.
   Jag stack iväg tidigt på morgonen igår (Lördag) för att hjälpa mamma flytta. Efter några timmar ringde Emelie och frågade hur man fick igån mitt Playstation 3. Hon tänkte använda det för att titta på Prison Break sa hon. Glad över hennes initiativ förklarade jag för henne.
Då var klockan runt 13-14. När jag kom hem 20.00 satt Emelie o tittade på Prison Break. Jag gissar att hon inte tagit en enda paus från det att hon ringde mig.



(Staffan var en stalledräng-melodin)
Emelie hon är rastlös, hon vill ha nåt att göra. Hon började se Prison Break, och ingen fick nu störa. 16 timmar senare, så finns det inga avsnitt kvar att kooooolla! 





Emelies allmänna funderingar när hon ser denna byggnad på TV, i ett Prison Break-avsnitt.
"Vad är det för en kyrka? ... Eller är det en moské?"

Nu har hon 3 säsonger kvar att följa. Jag har laddat ner den andre åt henne, redo att börja tittas på imorgon. Och nej Emelie, det är varken en moské eller kyrka. Det är Vita Huset. Världens kanske mest berömda byggnad.

Sov gott

1 kommentar:

  1. hahahahahha,

    men vill tillägga att jag inte såg huset från den vinkeln utan någon rund vit boll så därför jag inte kände igen vita huset;)

    SvaraRadera