torsdag 17 mars 2011

Idag har jag lärt mig allt om knäckebröd ...

På Tisdag börjar jag mitt nya jobb som demonstratör för Leksands Knäckebröd. Jobbet ger bra betalt, har riktigt schysta arbetstider, och det verkar vara a piece of cake att stå i alla Västra Götalands stora matbutiker och be folk ta en tugga av diverse knäckebröd.

Idag har jag varit i Stockholm, där jag gått en snabbkurs och lärt mig om Leksands Knäckebröd. "Läraren" var medlem i det dalska familjeföretaget. (Säger man så? Eller dalänska? ...) Hon visste allting. Hon var som Bengt Fritiofson är när han provar viner på TV4. Precis samma passion hade hon för sina älskade knäckebröd.

Från 10.00 till 15.00 fick jag smaka på 17 olika sorters knäckebröd. Som tur var hade dom förberett med vatten.
Jag lärde mig historien bakom varje jävla knäckebröd jag åt. Nog var det intressant, tro det eller ej. Nu kan jag allt om:










+ Lika många till. Och lite till ...

Jag kanske låter sarkastisk men det är jag faktiskt inte. Idag har jag lärt mig att knäckebröd e en konst. Att olika knäckebröd passar bra till olika saker.

Håll utkik efter nya Effektknäcke som börjar säljas nu i vår. Det är bland annat den jag kommer marknadsföra. Den e ganska cool, för man har slängt in massa druvsocker i brödet så att det passar perfekt att äta 1 timme innan t.ex ett träningspass. Eller så kan man äta det om man behöver snabb energi samtidigt som man blir mätt länge.  Perfekt istället för att gå och äta godis som har samma effekt. Monsternyttigt och gott ... faktiskt. Speciellt framtagen för ungdomar har jag fått veta.

Aja, nu ska jag sluta tjöta om Knäckebröd. Det e torrt

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar