söndag 27 mars 2011

Kalas eller nåt

När man fyller tjugoett, ja då blir man kallad. Att bjuda hem till fest med bag-in-box och grekisk sallad.

Fyllde som bekant år i onsdags. Det var väl trevligt. Så idag tänkte jag dra ihop ett litet kalas. Emelie ligger bredvid mig i sängen och klagar på att jag bloggar för lite. 
Jag kan säga såhär. Jag står i mataffärer runt om i västra götaland och bjuder folk på knäckemackor hela dagarna. Händer det något intressant som är värt att ta upp så kommer det dyka upp här. Tro mig. Jag vill inte trötta ut er.

Hm. Igår blev jag klar med den första arbetsveckan på nya jobbet. Jag jobbar tisdag-lördag. Så idag känns som lördag, inte söndag. Jag gillar inte söndagar. Har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Söndagar känns som en bekräftelse på att vi i Sverige för det mesta har dåligt väder. Vi låser alltid in oss i våra hem och sitter och "vilar" hela dagen när det regnar, toksnöar eller blåser kallt ute. Vi tar det lugnt. Det är inte en jävel ute på gatan och ångesten hänger i luften.  Idag, söndag 27e mars, är inget undantag. 

Nu måste jag ta reda på vad jag ska laga för middag åt mig och mina gäster. Ehem ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar