onsdag 2 mars 2011

Jag har haft PMS ...

Har varit fullt upptagen med att flytta nu i dagarna. Inte varit i närheten av en dator sedan i Måndags ... har jag för mig? Vi började flytta igår.
Jag och Pontus (min flytthjälp från Norge) gick upp klockan 07.00 för att sticka och hyra en släpvagn jag bokat. 300 spänn för en hel dag. Perfekt.

Allt gick smidigt. Någon timme senare var vi hemma i Sävedalen igen. Vi skulle börja slänga massa skräp på soptippen. Ytterligare en timme senare var släpvagnen full med påsar med skit. Vi åkte mot soptippen ... som var stängd. Vi åkte hem igen och packade ner resten av alla miljontals saker jag och Emelie samlat på oss på knappt ingen tid alls. 2 timmar senare gjorde vi ett nytt försök. Med destination Renova i Sävenäs lämnade vi Sävedalen ... igen.
Då kom vi fram, och fick reda på att Sävedalsbor inte fick slänga sin skit på deras sopstation. Vi behövde åka till Partille Torg för att få ett "sopkort" som gjorde det möjligt för att att slänga våra sopor på någon annan soptipp i närheten. Jag trodde att om två ortnamn som "Sävedalen" och "Sävenäs", som endast skiljs åt av en motorväg till och från Stockholm, låg i samma kommun. Men icke. Uppgivna åkte vi till Partille Torg. Där gick jag runt i en kvart och letade förgäves efter något jävla kontor där jag kunde skaffa mig ett "sopkort". Jag gav upp och köpte en påse hundmat istället.

Sen sket vi i skiten, och började flytta istället. Detta var vår släpvagn. Notera regplåten.


Det tyckte jag var kul ...



Tillslut packade vi upp Reubens.


Nu har vi börjat komma tillrätta i vår nya lägenhet ... som vi antagligen måste flytta ifrån igen om 1 år eftersom vi bor i Andra-hand.
Kom precis hem från lite avkopplande bio. Det har Jag, Pontus och Emelie gjort oss förtjänta av. Reubens fick stanna hemma. Fast, huvudpersonen i filmen hette faktiskt Reubens. Jeff Bridges dominerade som vanligt, denna gång i True Grit. En av årets bästa filmer helt klar, även om 10 månader återstår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar