fredag 18 februari 2011

Close your eyes, give me your hand, darling ...

Vaknade hemma hos Matte idag. Spelade in det sista på låten vi hållit på med i några dagar. Det börjar arta sig.
Åkte hem till mamma på björkö för att hämta Rubens som hon passat några dagar. Han blev så glad över att se mig. Tog en snabb dusch för att fixa i ordning åtminstone lite gran innan jag åkte vidare till Emelies pappa som hade kalas! Jag vet inte riktigt hur mycket han fyllde, men vafan. Det gör väl inget? Han fyllde väl 41 eller något. Jag får fråga Emelie, om nu hon vet det ens.

Emelies farsa bor i Angered med sin sambo. Jag har aldrig varit i Angered förut. Jag har bara hört talas om alla påstådda otäckheter som händer där ute. 
Det börjar med att jag kör upp för en lång brant backe i 90 km/timmen och blir svimfärdig av på grund av, vad det nu heter? ... det ändrade lufttrycket?
Sen lyckas jag kör in på några kringel-i-krok-vägar trots att jag följer GPSen till punkt och pricka. Jag ser en brandstation. 
Efter att ha avlagt någon kilometer eller två kommer jag till en korsning där jag ser en brandstation. Jag misstänker att de är välbehövliga.

Jag hittade så småningom fram till min destination.

Det var första gången jag var i Emelies pappas lägenhet. Den var riktigt nice. Riktigt trevlig möbelstil osv. Trots att jag var sen fanns det lite middag kvar till mig. Det var gott. Kantarellgratäng av något slag. 

Yeye, nu är jag hemma igen. I Partille. 

// Partille-Johnny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar