måndag 21 februari 2011

Vart fan är min mössa!?

Går som bekant ut med Reubens runt 12.00 varje dag. En lång promenad blir det, och på vintern blir den jävligt kall. I alla fall för min del. Reubens klagar inte.
Jag har aldrig varit mycket för att gå och köpa kläder när jag behöver dom. När jag väl köper det jag behöver, behöver jag det inte mer ... Om ni fattar?
   Den här vintern har varit hemsk. Upp mot -15 grader här i Sävedalen ibland. Vansinnigt kallt.
Jag snodde en av mammas mössor och körde på den ända tills idag.
Imorse när jag skulle ut så hittade jag den inte! Jag har letat i varje vrå men den är helt puts väck. Då börjar jag motvilligt se efter om Emelie har någon mössa liggandes. Jag letar i ett par minuter och där man minst anar det ligger det något som verkar vara en mössa. Det är ingen riktigt mössa ... det är typ ett "pannband" med nån stor knut som binder ihop den. Eller nåt. Det smärtar mig att ta på den, men det är nödvändigt. Det är flera minusgrader ute och jag vill inte få kallbrand i öronen.
   Jag skäms när jag går runt med Emelies mössa. Den är jättefin på henne, men jag ser ut som en jävla idiot. Därför tar jag av mig den i lagom tid varje gång jag möter en levande varelse. Såhär ser jag ut i mössan:


Typ såhär ser jag ut i Emelies "mössa".


Fars lilla Reubens i skogen gick ...


Och så kom Emelie ...



Emelie hade glömt sin lite finare mössa på jobbet. Vi bytte :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar