söndag 13 februari 2011

Jag var på dop igår ...

Emelies syster och hennes gubbe gick och döpte sin son Valter igår. Jag blev inbjuden och satt med i kyrkan och åt god tårta efteråt.
Jag har alltid ogillat kyrkan. För att jag ogillar religion. Jag sitter där i kyrkan och verkligen ogillar stämningen. Prästen som står där och snackar, och ber mig sjunga massa psalmer som jag inte bryr mig om. Jag sjunger inte för att jag inte tror på det som ska sjungas. När jag inte sjunger känner jag mig missanpassad. Jag ser på folket runt omkring mig. Deras blickar säger "Du är inte välkommen här!"
Jag tycker kristendom och många av dess anhängare är ett stort jävla skämt. Inte alla så klart.

Hur som helst, lille Valter  blev döpt och tårtan var god. Tack för att jag fick komma M & M.

Idag, när jag var på ICA Maxi står jag och letar efter mozzarella. Då ser jag någon smyga sig upp på mig i ögonvrån. Jag vrider huvudet och ser en man i 30-års åldern komma mot mig. Han ser ut som en datanörd som spelat för mycket Super Mario.
Med dopet från igår ekande i bakhuvudet ser jag nörden öppna munnen:

"Hej, är du intresserad av att låta mig berätta lite om Jesus"

- Nej tack, inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar