tisdag 15 februari 2011

Hej Jonnie! Köp mig! Köp mig! Jag vet att du vill!!!!

Minns ni ett av mina första blogginlägg? Det där om att jag kände ett fruktansvärt sug efter Coca Cola? Nåväl.
Jag har trappat ner på min läskedryckskonsumtion märkbart. 1, max 2 flaskor i veckan. Det måste väl anses som normalt? För mig är det i alla fall en stor förbättring jämfört med innan.

Innan jag tog ett glas med min älskling igår till min hemmagjorda ceasarsallad hade vi inte köpt något på väldigt länge, bortsett från 4 burkar fulcola (fejk? ...) som jag ville testa för att de kostade 2.50 kronor styck.
De var vidriga.

Idag, när jag gick på ICA för att köpa något att göra till middag åt mig och min boss (jag är ute och jobbar) fick jag syn på detta:


Flaskan bokstavligen står och skriker om att bli köpt. Var detta ett medvetet drag från ICA-personalen? Direkt när jag tog flaskan från hyllan kommer en av de anställda med en stor kundvagn med minst 30 nya flaskor.
Jag känner mig lurad, men vad gör det om 100 år? Ikväll blir det efterlängtad nystart av Champions League fotboll. Vad passar bättre än att avnjuta Milan - Tottenham med lite Coca Cola?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar