lördag 19 februari 2011

Migrän, fotboll och lite allt möjligt

Sitter på jobbet och fördriver tiden vid datorn. Har haft vansinnig huvudverk hela dagen. Det började igår när jag åkte upp och ner för massa höga backar i Angered. Slump? Jag lyckades inte sova bort det heller, så det har sprängt på gött i över 12 timmar nu. Nu äntligen börjar det släppa. Efter ett glas iskall coca cola. Slump?

Såg på en fotbollsmatch förut. Chelsea - Everton i en avgörande cup-match. Därför tänkte jag att den skulle bli väldigt spännande att se. 115 minuter efter avspark gjorde Chelsea mål och med 2 minuter kvar av övertiden stängde jag av. Jag hatar Chelsea. Äckliga köpe-lag.
10 minuter senare går jag in på aftonbladet och läser att Everton gjort ett drömmål en minut efter jag stängt av. Matchen gick vidare till straffar där spänningen tyckts varit olidlig. Everton vann tillslut.
Precis det jag hoppats på alla de 115 minut jag såg. Jag tror inte på han där uppe, men om han skulle finnas så slår jag vad om att han jävlas med mig.

Såg på Melodifestivalen förut, eller snarare. Jag lyssnade på Melodifestivalen. Chefen ville inte se denna smörjan, och de ville inte jag heller egentligen. Men, år ut och år in e det något som får mig att slå på denna skit varje jävla helg i Januari-Februari. Jag vet inte varför. Inte fan är det för att det är bra musik. Detta året har ju hittils varit helt katastrofalt dåligt. Det är så sjukt B alltihop. Inte ens det. Man får nog söka sig ner till Ä-Ö nånstans för att sätta ord på skiten.
Aja, helt fel låt gick vidare, precis som vanligt. Äckliga Eric Saade kan ju vinna med vilken låt som helst, och Shirley kan slänga sig i väggen. The Playtones var visserligen nice, men att skicka de till Tyskland i Maj? Nej tack, jag skäms redan tillräckligt över att vara svensk. Det räckte med Anna Bergendahl.

Jaja, nu ska jag återgå till det jag höll på med. Vad nu det var ... just det ja - Facebook, Aftonbladet och Liverpoolfc.tv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar