tisdag 1 februari 2011

José

Extasen från gårdagens monstervärvningar har lagt sig och jag har slutat jobba. Ska hem snart och gå på bio med Emelie. Hon ska bjuda på resturang också! Whoho :)

När jag satte mig i bilen på väg hem från jobbet spöregnade det. Skulle sätta på vindrutetorkarna men helt plötsligt stannade de helt plötsligt. Jag har kollat varje säkring (typ 50 stycken som jag fått pilla ut med en pincett ...)
De var inte trasiga.
   För ungefär ett halvår sedan var jag och tankade på en bensinmack i GBG. Mitt i natten. Helt plötsligt öppnar en äldre man dörren på sin Volkswagen (samma modell som jag har) och tittar ut huvudet på sin Polo.

- "Du grabben, känner du José", sa han med grov göteborska. Jag hade ingen jävla aning om vem José är.
- Du, här har du ett nummer. Skriv ner detta nummer med en gång och spara det för du vet aldrig när du behöver det.

Eh, okey ... tänkte jag och skrev motvilligt ner det i min mobil. Innan han stack iväg tipsade han mig om o köpa låsolja så att jag kunde få upp min baklucka. Han såg på nåt sätt att låshuset var åt helvete.

Lustig kille det där.

Nu idag sitter jag här med José's nummer och undrar vem fan det kan vara. Jag ska nog prova o ringa och se vem denna mystiske man är. Hoppas att han kan lösa mina poloproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar