måndag 21 februari 2011

Utförsäljning

Jag har lagt ut lite grejjer på Blocket. Saker som helt enkelt inte behövs längre och som jag hoppas kunna få lite cash för.

Här är annonsen för er som bryr sig. http://www.blocket.se/goteborg/Videokamera_SONY_GPS_NAVIGON_Pentax_200D_32236882.htm?ca=15&w=1

Ja la upp den inatt någon gång. I morse ringde någon som lät likt en förståndshandikappad flicka och frågade om jag hade kvar "kameran". Jag sa att hon hade ringt rätt för det första, och sen att allting var kvar.
Jag hörde hur hon stakade sig frammåt i samtalet, som om hon aldrig ringt en levande människa tidigare. Hon förklarade att hennes föräldrar skulle åka till mig och köpa den, och frågade om det verkligen var i Partille jag bodde. Jag svarade trevligt att: "Visst, det e bara och komma förbi. Jag är hemma hela dagen"
Jag ångrar att jag sa så. Några sekunder senare bekräftar hon sin egen fråga: "1000 kronor va?"

Då låtsades jag att mottagningen försvann. Sedan klickade jag henne. 1000 kronor för en videokamera eller systemkamera? (jag har gjort en gruppannons med flera prylar i en. Annonspriset för den billigaste prylen visas, alltså 1000 :-, kamerorna ligger på +4000 SEK )

Vad är det med folk nu för tiden? Kan de inte läsa vanliga annonser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar