tisdag 18 januari 2011

Dags för nya skor?

Jag är inte den som går och shoppar upp mina pengar på kläder och skor varje månad som många andra. På den fronten är jag ganska sparsam. Men det händer ju då och då att något inhandlas. Strumpor framförallt, eftersom Reubens har en tendens att tugga sönder de flesta, trots tillsägelser.
   Jag har gått runt i ett par converse i ett par månader, och ett par seglarskor för kortare sträckor. När vintern var som kallast med -15 grader gjorde det förjävla ont i fötterna efter 5 minuter, men det vandes bort efter några dagar.
Nu däremot, när all snö smälter har jag upptäckt ett problem. Mina skor o fötter blir pisseblöta och strumpor måste torkas och tvättas. Detta håller ju inte i längden, så nu har jag hittat en lösning på mitt problem.

Jag trär helt enkelt in mina fötter i ett par oanvända bajspåsar. Detta håller vattnet borta från mina torra fina strumpor. Jag återanvänder bajspåsarna många promenader framöver, ända tills det går hål på dom.
Det är enkelt, billigt i drift och bra i och med att ingen ser att jag går runt med bajspåsar på fötterna. Frågan är om det e så jävla nice?
Kanske borde gå o köpa ett par rejäla skor istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar