lördag 29 januari 2011

Det bästa hon vet

Minst en gång i veckan tjatar Emelie om hur hon vill åka till IKEA. När jag frågar varför hon så gärna vill dit har hon inget svar. Hon bara gillar o gå runt där. Jag, (som oftast får betala nu när Emelie varit mellan olika jobb det senaste) säger att vi inte har råd med IKEA o att det inte finns något vi behöver. Det gör inget! Säger Emelie. För henne duger det bara att gå runt där som ett fån och "få inspiration" som hon utrycker det.
Jag svarar med att jag inte känner för o åka massa mil med bilen vars bensin jag betalat för med mina, kanske inte så surt, förvärvade slantar.
Häromdagen snodde våra grannar en vår enda kökskniv. Den kökskniven hade vi snott från dom, så de kanske hade rätt att stjäla den.
Vi köpte en del köksgrejjer idag. Emelie blev överlycklig ... Tror jag. Jag blev glad över mina nya fina knivar och kastruller. Dominerade i köket o slängde ihop Emelies favoriträtt.
Jag tror hon e nöjd med dagen. E hon nöjd e jag nöjd!

Yeah. En av mina favoritspelare e klar för mitt favoritlag. Då är jag glad. Men nu säger vår störste stjärna att han vill lämna. Jag vet inte vad jag ska känna. Vi får 500 miljoner för honom, han e en av dom bästa i världen. Det kanske e lika bra o släppa honom så att hsn inte gnäller sönder laget nu ivår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar