fredag 7 januari 2011

Knarkar jag?



För några dagar sedan var jag och pantade två stora påsar med tomflaskor. Det blev nog 35 stycken totalt. Det innebär att under tiden jag senast var o pantade flaskor (inte för längesen vill jag minnas) har jag (tillsammans med medhjälpare) fått i mig 70 liter Coca Cola + lite Loka.

Cola innehåller:

* Kolsyrat vatten
* Färgämne E150D
* Surhetsreglerande medel
* Sötningsmedel
* Koffein
* Fenylalaninkälla
* En jävla massa socker

Emelie hänger ut mig och mitt Coca Cola-konsumerande på Facebook och tycker, i motsats till mig, att jag är beroende av denna fantastiskt fina dryck. Nej! , hävdar jag bestämt. Jag är inte beroende av Coca Cola!

Men nu ikväll har jag börjat fundera lite. Jag har spenderat över 500 spänn på att kunna dricka skiten hemma. Då har jag inte räknat med alla andra ställen jag brukar förtära drycken på ...

Mitt nyårslöfte var att aldrig dricka mer än 1 flaska i veckan. Då la jag till en klausul där jag tillät mig själv att dricka mer om jag var på Bergakungen och såg film.

Man kan väl säga att det gått åt helvete med det löftet redan. Pontus kom "hem" från Norge och i vår vana trogen drog vi o köpte 2 flaskor ... två dar i rad. Den tredje dagen köpte Pontus ett flak med 24 burkar.
Inte nog med det har vi på mindre än en och en halv vecka sett 3 filmer på Bergakungen ...

Det har gått så långt att när var ute och gick med mina hundar i morse upptäckte jag mig själv med en burkjävel i jackfickan.

Just when I thought I was out, they pulled me back in ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar