lördag 8 januari 2011

Sovmorgon

Vaknade för nästan 3 minuter sedan av att Emelie störtar in i rummet och halvt ropar " Asså vet du vad klockan är? ... "Vet du det?"
Jag har ingen som helst aning. Emelie fortsätter irriterat "Klockan e fan halv två!"
Oj, säger jag o bryr mig inte mer om det.
"Asså vi kan inte sova såhär länge, jag får ångest"
Mm, svarar jag.
"Det här har förstört min dag. Jag mår dåligt!""
Ja just det.
"Asså vanliga människor har 6 timmar längre dag än vad vi har! Jag kommer ställa klockan klockan på 9 varje dag jag är ledig, och du ska gå upp klockan 10 senast!"
Ok, ok!

Emelie lägger sig förtvivlat i sängen igen, tar upp datorn och får fortsatt panik när hon inte får igång internet. Tillslut startar hon om datorn.
Det fungerar fortfarande inte. Jag hjälper henne starta internet.

Hundarna hoppar upp i sängen och Emelie skriker "De får inte vara här! Aaaarghh!"

"Gör frukost-på-sängen till mig"
Några sekunder senare utbrister hon "Men Jonnie utan H, du har ju inte bloggat idag!?

Hur fan ska ja kunnat göra det då hade du tänkt?

Tystnad ...
"varför är jag så arg för?"

Ingen aning tänker jag. Du kanske har fått för lång sovmorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar