torsdag 20 januari 2011

Mardröm

Inte nog med att jag vaknade klockan 12.00, men jag drömde en hemsk mardröm också! Den handlade om att jag befann mig i Björkö Missionkyrka, fråga mig inte vad jag gjorde där, och helt plötsligt blev det tumult kring entrén. Tommy Tillander, min gamla "orkesterledare" kommer springandes emot mig och ropar: "Jonnie! Sociopaten är här!"
I min förvåning börjar jag fundera på vem fan Sociopaten är. Plötsligt står han där mitt framför mig. Björkös största sociopat. Han ställer sig en centimeter ifrån mig och ser hemskt aggressiv ut. Han öppnar munnen och sprutar ut nåt slags skum som träffar mig rakt i ansiktet. Sociopaten flyr platsen medans åskådare ser chockade ut, undrandes över vad fan det var som hände. Då, helt plötsligt känner jag att jag börjar säcka ihop, som av förgiftning. Jag kallsvettas och tror jag ska dö.
Tommy T kommer till undsättning och för in mig i kyrkans topphemliga laboratorium som ingen visste fanns. Tommy har fattat att någonting smittat mig och börjar ta prover från munnen. Han konstaterar snabbt att jag blivit förgiftad av nån slags svamp, men inte tillräckligt för o få mig dödad.

Sedan kastades jag över till en annan dröm, där nationella insatsstyrkan och hela Säpo var efter mig för att jag av okänd anledning blivit smittad av syfilis.dom trodde kanske att jag skulle föra det vidare, eller nåt.

Därefter vaknade jag, pigg o utvilad.

Sedan vaknade jag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar