söndag 16 januari 2011

Jag ska bara ...

Emelie är helt fruktansvärt värdelös på att hålla ordning i vårt hem. Jag får panik. När jag säger till Emelie att jag får panik på henne, får hon panik på mig och tycker att jag är en "elak människa". Visst så kanske jag kan gnälla över småsaker ibland, men igår natt när jag inte hade något o göra började städa. Emelie låg och sov så sött medans jag skurade spis, plockade undan alla grejjer och la på dess rätta plats osv.
På morgonen tyckte hon att jag gjort det fint.
   Idag, har jag inte gjort nåt annat än att ta det lugnt framför TVn o sett lite fotbollsmatcher, medan Emelie varit och fikat med en kompis. Hon var väl borta i kanske 2 timmar på sin höjd. Nu,  typ 12 timmar efter min lilla nattstädning, sitter jag här framför datorn och ser ut över vardagsrummmet.
Det ser ut som ett jävla bombnedslag, och då är det inte lika illa som det brukar bli när Emelie är i högform.

PS. Jag har inte tittat in i sovrummet ännu, eller garderoben eller ...

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera