tisdag 18 januari 2011

Vilken jävla tråkig dag ...

Jag har varit ledig i en vecka utav två nu. Jag såg fram emot det jättemycket, men herrejävlar vilken tråkig vecka jag haft. Bortsett från helgen som jag och Emelie gjorde mysig.
Jag säger till mig själv att jag inte har någonting att göra, men ändå finns det så mycket. Istället för att t.ex gå och träna, göra musik, umgås med folk osv har jag suttit hemma och gjort nada.

Nada = vakna klockan 12.00 varje dag när Emelie ringer och väcker mig från jobbet, där hon varit halva dagen. Ligger och drar mej 1 timme med min iPhone, kollar de senaste målen eller de senaste statusuppdateringarna på det där Facebook som tagit över våra liv.
Runt 13.00 går vi så småningom ut, jag och Reubens. Efter ungefär 45 minuter kommer vi hem igen, och då ger jag Reubens en skön omgång i duschen. Det tycker han inte om, men han får skylla sig själv så som han håller på i skogen med allt smuts och skit.
Därefter kan det hända att jag tar mig en macka eller två. Sedan bär det av till datorn för att återigen ta mig ut på internet och Facebook. Sedan ringer jag min polare Pontus på Skype och det är nu dagen egentligen början, runt 15.00.

Jag sätter på mitt PS3, stoppar i Call of Duty: Black Ops eller FIFA 11 för att spela. Hela veckan har jag tänkt på Markus Krunegårds gamla band Laksoos låt "Drama Queen". Textraden "Bought myself a video game to get entertained, in an easy way" har etsat sig fast på min näthinna.

Eftersom det vanligtvis brukar gå käpprätt åt helvete för mig på Call of Duty brukar jag stänga ner efter en timme eller två, för att återigen gå och ge min dator lite kärlek. Med ens finner jag emellertid mig själv sittandes framför TVn och PS3an igen efter bara några minuter. Denna gången har Mattias vaknat till liv och vill spela FIFA 11. Vi kör några matcher innan vi får panik på våra internetanslutningar som ständigt stänger ner våra matcher. Jag går över till Pontus och Call of Duty istället.
   Vid 16.00 ringer Emelie. Jag svarar inte för jag är strängerligen upptagen med att döda virtuella talibaner på TV. Efter en halvtimme ringer jag upp.

Nu är det dags att bestämma vad man ska äta för mat. Eftersom Emelie inte riktigt uppskattar feta hamburgare eller korv med bröd  har jag fått utveckla mina matkunskaper istället. Jag tar fram helt magiska maträtter som blir helt fantastiskt goda. Detta är väl det mest genuina och trevliga jag har att göra under mina lediga dagar. Att fixa maten :)

Fan ... Jag orkar inte ens fortsätta beskriva mina extremt trista dagar. Ni förstår säkert vad jag menar. Vill bara tillägga att fler talibaner dör under dagen, Reubens får komma ut lite och jag har koll på vad varenda jävel gör på Facebook.

PS. Det här hör inte hemma till vanligheterna. Nu har jag råkat få två veckors ledighet på grund av vissa omständigheter, så snälla, tyck inte att jag är alltför tragisk :D DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar