söndag 9 januari 2011

Olivolja och Buzz!

Kom nyss hem från Kungälv, där Emelies syster och hennes man bor. Dominerade lite i köket med min pasta linguini med räkor. Det blev bra idag med.
Har börjat upptäcka tjusningen med olivolja, vilket säkert kommer prägla år 2011 matlagning hos oss! Det e rånice med 75 % enkelomättat fett + mängder med antioxidanter. Det tar lixom fram smakerna i allting du använder det till. Funkar alltid.
Har även dominerat på Buzz!, ett frågespel för Playstation 3. Jag vet inte varför jag vinner hela tiden ... antingen är jag allmänbildad, eller så är mina medtävlande korkade ^^

Ett exempel: "Vem uppfann glödlampan?"

A) Alessandro Volta
B) Thomas Edison
C) Andrew Shine
D) Alfred Nobel

Jag, Emelie och Maria väljer alternativ B, medans Magnus slår till på "Andrew Shine" Jag gissar att han försökte ta det på efternamnet ...

Kanske är min framgång inom Buzz!-spelet en kombination mellan allmänbildning och dumma medtävlande? Eller så har jag bara tur. Hur som helst. Emelies begåvade syster spöade mig dock två gånger om via hennes valda figurer som hon valt att döpa till "Gaylord" och "Bubbie". Jag tror det var namnen som psykade mig.
Har jag fått en värdig motståndare i Buzz! efter alla dessa år av total dominans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar